Friday, February 20, 2009

TEKNIK BERFIKIR



Asalammualaikum.wr

apa khabar sume? aku nak korang jawab satu ayat....luarbiasa baik dan satu hati...

pagi nie aku bangun awal ..wahaaa..semangat tu..sebab lapar kalo x lapar konpem tak bangun nyer..

malam tadi aku tidur sebab tertidur time tengah syiok layan buku ainon ahmad dan abdullah hassan dalam hasil karya ANDA BERFIKIR? BAGAIMANA?

DEFINISI KOMUNIKASI PERSUASIF

  • Komunikasi persuasif adalah komunikasi yang bertujuan untuk merubah atau mempengaruhi kepercayaan, sikap, dan perilaku seseorang sehingga bertindak sesuai dengan apa yang diharapkan oleh komunikator
  • Komunikasi persuasif tidak sama dengan propaganda.
TEKNIK PERSUASIF

  • teknik pengaruh model
  • teknik kesan teruk awal
  • teknik keterhadan palsu
  • teknik sebelah -kaki masuk -pintu
  • teknik-muka-di-depan-pintu
  • teknik rasa bersalah
  • teknik budi dibalas budi
  • teknik sumber pengaruh
  • teknik penerima pengaruh
  • teknik kandungan mesej
  • teknik pengaruh bukti

p/s= seronok membaca buku nie.tapi aku agak malas nak explain..tapi kalo de sape nak follow up teknik2 nie hantar comment..so aku akan buat..kasi motivasi aku up..so aku baru semangat nak menaip..


No comments:

Post a Comment